• Wat is het Sociaal Loket?

Het Sociaal Loket is een informatiedienst voor alle burgers om het niet-gebruik van het recht tegen te gaan. Het staat open voor iedereen, vereist geen bijzonder statuut of dossier. Het wil flexibel en volledig zijn om de gebruikers zo goed mogelijk te oriënteren in hun stappen doorheen het project of naar externe organisaties.

  • Wanneer is het Sociaal Loket geopend?

U kunt terecht bij het Sociaal Loket van maandag tot donderdag, van 9 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17 uur.

  • Moet ik vooraf een afspraak maken?

Voor vragen en inlichtingen hoeft u geen afspraak te maken, u bent altijd welkom tijdens de openingsuren. Om deel te nemen aan de workshops dient u zich wel vooraf in te schrijven.
<ul

  • Hoe neem ik contact op?

Het Sociaal Loket is telefonisch (02/477.75.14.) of per mail (sociaalloket@woluwe1200.be) bereikbaar, en uiteraard kan u tijdens de openingsuren ook gewoon binnenlopen.

  • Verlopen alle permanenties op dezelfde manier?

Er moet een onderscheid worden gemaakt tussen twee soorten permanenties: de klassieke permanenties die betrekking hebben op de meeste partners van het loket (zonder afspraak en op gelijk welk moment tijdens de permanentie); en de permanenties met een beperkt aantal plaatsen (juridische permanenties van het Bureau voor Juridische Bijstand en van het Sociaal Verhuurkantoor) waarvoor u beter een beetje vroeger komt (doorgaans volstaat een half uur), de plaatsen zijn immers beperkt en eerst is eerst.

  • Hoe kan ik inschrijven voor de workshops? Wat zijn de verschillende thema’s?

De workshops rond de thema’s huisvesting, energie en ‘goede deals’ … hebben een beperkt aantal plaatsen om de deelnemers de beste ervaring te bieden. U moet zich dus vooraf inschrijven, per mail (sociaalloket@woluwe1200.be), telefonisch (02/777.75.14), rechtstreeks aan het loket of via het inschrijvingsformulier op de site op het tabblad ‘Workshop’ door te klikken op de workshop waarin u interesse heeft.